05 ianuarie 2015

Manic April: Cluj-San Francisco-Istanbul (2)

În primul episod al seriei am povestit despre zborul și escala la Paris. Mai departe, urma să iau un Airbus A380 al Air France spre San Francisco.

La A380 formula scaunelor e 3-4-3, dar ai spațiu suficient dacă stai la geam; în partea cea mai lată mai sunt cam 20-25 cm până la peretele avionului. Partea proastă e dacă vrei să dormi sprijinit de geam :) Situația e incomparabil mai bună decât la avioane mai vechi, cum ar fi B747-400-le cu care m-am întors, în care, deși aveam locul din mijloc liber, tot mi-au înțepenit picioarele până la prima mâncare. Spre deosebire de mâncare, locurile am putut să mi le aleg eu, însă cabina de sus era deja ocupată/blocată.

După cum povesteam în primul episod, despre mâncare nu pot spune mare lucru, deoarece eu aveam mâncare vegană iar vecinii de scaun aveau mâncare hindusă, însă din meniu suna apetisant - diverse combinații de paste și carne cu legume sau orez. Băuturile erau și ele diverse, cu o mențiune specială pentru șampanie, care a fost primul vin de avion care mi-a plăcut.

Ce nu mi-a plăcut în schimb a fost sistemul IFE (In Flight Entertainment). În era tabletelor și a smartphone-urilor, să mai pui într-un avion relativ nou un sistem care are nevoie de 3 apăsări pe touchscreen ca să "simtă" comanda și apoi încă 5 secunde ca să reacționeze mi se pare inacceptabil. Dacă treceai peste lentoare, diversitatea de filme era totuși mare, iar posturile de "radio" customizate pentru AF/KLM mi s-au părut o idee interesantă.

Câteva imagini din avion:

IMG_6621 by strainu, on Flickr


IMG_6622 by strainu, on Flickr

De-abia peste Munții Stâncoși s-a văzut ceva la sol:

IMG_6623 by strainu, on Flickr


IMG_6626 by strainu, on Flickr


IMG_6630 by strainu, on Flickr

Almost there...mai întâi ocolim tot orașul pentru a face approach-ul dinspre ocean.


IMG_6638 by strainu, on Flickr

[
IMG_6639 by strainu, on Flickr


IMG_6645 by strainu, on Flickr

La sol. La SFO mi s-a părut că fiecare companie aeriană sau alianță avea zona ei, mai puțin cele low-cost care erau pe unde apucau.


IMG_6651 by strainu, on Flickr


IMG_6652 by strainu, on Flickr


IMG_6653 by strainu, on Flickr

JetBlue chiar lângă noi, la capătul extrem al terminalului. Cred că zbura undeva relativ departe, în zona respectivă erau doar companii europene și asiatice:

IMG_6656 by strainu, on Flickr

Cazarea am avut-o la Hyatt Regency, chiar lângă terminalul de ferry spre Oakland, în Embarcadero. Numele hotelului și pozele ar părea poate impresionante, dar vârsta hotelului era evidentă prin mici detalii nelalocul lor. Etajele inferioare erau în renovare, dar nu ajunseseră încă unde am stat noi. Still, atriumul de 15 etaje e epic iar panorama spre Bay Bridge era inclusă în preț Smile


IMG_6657 by strainu, on Flickr


IMG_6661 by strainu, on Flickr


IMG_6665 by strainu, on Flickr


IMG_6666 by strainu, on Flickr


IMG_6675 by strainu, on Flickr

Înainte de începerea programului (care a fost super, super aglomerat), am prins o plimbare de jumătate de oră prin oraș. Mi-a fost evident de la început că sunt diferențe destul de mari între San Francisco și Washington sau New York. Aici oamenii sunt mult mai grijulii la mediu - au 3 categorii la coșuri: gunoi, reciclare și compost, nu țin aerul la 17 grade ci la 22-23 etc. Nici numărul de obezi nu e chiar așa mare. Sunt multe persoane care au partea de sus normală și sunt vizibil supraponderali de la mijloc în jos, dar obezi-obezi am văzut destul de puțini. Sunt de asemenea și mulți oameni care fac jogging pe stradă, ceea ce în DC n-am văzut.

Nici împărțirea rasială nu e aceeași. Dacă pe coasta de est cam toate joburile necalificate sunt pentru negri și mai puțin sud-americani, aici și le împărțeau mai degrabă asiaticii și mexicanii - la hotel personalul vorbea mai fluent spaniola decât engleza.

M-am mirat când am văzut pe stradă, pe lângă cunoscutele cable-cars, și troleibuze și tramvaie de epocă. Aparent, după ce în anii '80 de-abia așteptau să scape de ele, în anii '90 primăria s-a sucit și a decis să reintroducă tramvaiele de epocă, ce au trebuit aduse de prin Saint Louis sau chiar Milano. Dă doamne ca la noi să se trezească doctoru' înainte să trebuiască să ia tramvaie de la San Francisco!


IMG_6668 by strainu, on Flickr


IMG_6669 by strainu, on Flickr


IMG_6671 by strainu, on Flickr

În a doua zi în California am avut planificată o plimbare în Mountain View, la sediul Google. Câteva cuvinte despre climă mai întâi, ca să înțelegeți de ce variază atât de mult în poze. Pentru corpul meu, micro-climatul din SF a fost criminal - ba era cald, ba frig, ba vânt, nu știam niciodată cum să mă îmbrac. De fapt, aparent lucrurile erau simple: până pe la 10 dimineața era ceață și vânt, apoi se făcea cald la soare, dar rămânea friguț la umbră dacă bătea vântul, iar seara se făcea frig bine.

Pe drum, câteva poze pe lângă aeroport. Teoretic trebuia să fim blocați în trafic, dar în dimineața respectivă traficul era slăbuț.


IMG_6682 by strainu, on Flickr


IMG_6683 by strainu, on Flickr


IMG_6680 by strainu, on Flickr

Anyway, revenind la Mountain View, e un oraș construit pe o mlaștină, de aceea nu o să vezi deloc zgârie-nori. Google își găzduiește cei 16.000+ de angajați de acolo în aproape 60 de clădiri, însă majoritatea au doar un nivel, fiind echivalente cam cu un etaj dintr-o clădire din Pipera. Să aduci, să plimbi și să hrănești o asemenea armată de oameni într-un campus întins pe aproape 50 mi2 e destul de complex. Există biciclete Google, autobuze Google, multe double-decker (pe care scrie doar "GBUS TO MV") și o grămadă de cantine - gratis pentru angajați și invitații lor. Bonus, terenuri de tenis, hockey pe iarbă, fotbal (de toate felurile), sală etc. Orice numai să nu mai pleci de la birou Smile


IMG_6689 by strainu, on Flickr


IMG_6691 by strainu, on Flickr

Iar dacă salariul nu îți mai permitea să te sui în double-decker, atunci veneai la muncă cu un Tesla...

IMG_6693 by strainu, on Flickr


IMG_6694 by strainu, on Flickr

Din interiorul birourilor Google n-am poze (strict interzis).

Printre surprizele pregătite de gazdele de la Google a fost și o întâlnire cu mașina care se conduce singură - n-am putut să ne plimbăm cu ea, căci eram aproape 50 de oameni, dar ne-au arătat inclusiv interiorul. Surpriză, nu mai folosesc Toyota Prius ca bază, au trecut la Lexus (tot hibride).


IMG_6705 by strainu, on Flickr


IMG_6708 by strainu, on Flickr


IMG_6711 by strainu, on Flickr

Cam atât din a doua zi, mai departe vizităm San Francisco pe segway.

Niciun comentariu: