English version here.
Drumul
HartaDeoarece vorbim de orașe aflat la multe mii de kilometri de București (o să insist mai mult pe München și Nürnberg), trebuie mers cu avionul pentru un weekend. Dacă aveți chef de o călătorie cu mașina, vă va lua cel puțin două zile să ajungeți până acolo.
Atât TAROM cât și Lufthansa au zboruri zilnice între Otopeni și München, atât dimineața devreme cât și seara. Prețurile sunt în jur de 120-150 € dus-întors, cu excepția perioadei în care are loc Oktoberfest și în care prețurile se dublează sau chiar mai mult. De la aeroportul din München, puteți lua S-Bahn (trenurile locale) către oraș sau suburbii.
Pentru a ajunge din München în Nuremberg, puteți lua avionul (alți 100€) sau ICE (trenul de mare viteză), la care biletul cel mai ieftin, fără loc, e în jur de 50€.
Notă:
Cazare
Prima dată când am fost în Nürnberg am stat la obscurul Mozart Hotel, o experiență pe care nu aș vrea s-o repet prea curând. Din fericire, în celelalte călătorii au hotărât să folosesc marile lanțuri hoteliere - atât Accor cât și BestWestern au hoteluri pentru toate bugetele prin toată Bavaria. După numărul și varietatea hotelurilor din marile lanțuri, Germania concurează cu Franța, "regina" europeană din domeniu (după părerea mea).Un alt avantaj al Germaniei este că poți alege liniștit un hotel în suburbii, deoarece trenurile S-Bahn sunt dese și aproape întotdeauna punctuale.
Notă:
Ce să vezi
Nürnberg
Nürnberg e un pic cam slăbuț ca oraș turistic - de fapt, cu excepția castelului și a câtorva muzee mici, nu prea ai ce să vezi. Totuși, dacă vă intereseazăamintirile din epoca nazistă, puteți merge în suburbii unde se află câteva locuri ce amintesc de al doilea război mondial. Și oarecum tot legat de "faima" orașului ca loc de întâlnirea al naziștilor (sau mai degrabă din dorința de a scăpa de ea), veți găsi faimoasa "Way of Human Rights" (Calea drepturilor omului).Puteți citi articolul de pe Wikivoyage pentru detalii.
Calea drepturilor omului
În lipsă de metrou, tramvaiul e tocmai bun…
Castelul din Nürnberg
Colecția completăde poze din Nürnberg la Flickr
München
München este total opusul - o bijuterie a arhitecturii vechi (parțial refăcută după al Doilea Război Mondial, ca multe alte orașe germane) amestecată cu exemple foarte bune ale arhitecturii moderne, ca de exemplu zona stadionului olimpic sau muzeul și cartierul general BMW.Centru
Multe biciclete pentru o stradă pietonală
Metroul (sau U-Bahn)
Palatul (Rezidenz)
Odeonplatz
Vederi panoramice
Turnul de televiziune – din turnul catedralei
Vedere panoramică. În partea dreaptă se zărește cartierul general al BMW. Nu e cea mai mare clădire, poate nici cea mai importantă, dar e cu siguranță un reper.
Muzee
Hiperinflația interbelică a dus la bani ștampilați pentru a nu fi retipăriți. Cred că mai am și eu niște lire (sârbești) cu numărul ăsta de zerouri...
Muzeul BMW
(Aproape) Totul în München se învârte în jurul fabricii BMW. E deci normal că firma a decis să creeze un enorm muzeu, chiar vizavi de sediul central. Ca fapt divers, clădirea de birouri BMW este monument istoric în Germania.Sediul BMW
Clădirea muzeului
Primele exponate: clasicul BMW 326…
…alături de viitoarele automobile cu hidrogen…
…și electrice.
BMW a început de la motoarele de avion și s-au extins apoi la făcut motociclete, mașini și mai nou biciclete.
Au de asemenea o tradiție impresionantă în F1, atât în trecut...
…cât și în prezent (ok, ok mașina asta e din 2006)
Și toate astea datorită motoarelor deosebite pe care le fac - :
Mașinii de mai sus îi lipsește un buton roșu pe undeva. Puteți ghici de ce?
Păi, e mașina lui Bond, nu?
Închei acest minitur al muzeului BMW cu una din minunatele mașini artistice ale BMW. Este vorba de cea realizată de Esther Mahlangu în 1991 (un 525i).
Mai multe poze de la muzeul BMW și din Munchen la Flickr
Notă:
Alternative
Orice oraș similar din Europe ar fi probabil OK – găsiți un bilet ieftin de avion și zburați până acolo. Am vorbit deja despre Praga, Londra, Lyon și altele pe acest blog.Notă finală:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu