14 mai 2008

Weekend prelungit: Londra

English version here.

Transport
Map

Există 3 metode de a ajunge de la Paris la Londra:

  • avionul - există 3 companii aeriene care operează pe această rută: Air France, British Airways şi Easyjet. Diferenţa de preţ între companiile “normale” şi “low-cost” este minimă. Noi am ales această variantă pentru că este mai simplă şi mai ieftină decât trenul dacă cumperi bilete în ultimul moment. Zborul durează o oră, dar bineînţeles că trebuie să fii la aeroport cu 2 ore înaintea decolării. Dacă timpul nu e o problemă, ar fi mai ieftin să luaţi trenul până la Tours şi de acolo un zbor Ryanair.
  • trenul - adică Eurostar. Călătoria durează 2 ore şi jumătate, vezi mai multe chestii decât din avion, dar e super scump dacă nu îţi rezervi locul cu mult timp înainte.
  • feribotul - sunt mai multe companii care oferă servicii între Dover şi Calais, cu preţuri începând de la 13 euro pe pasager. Este probabil cea mai ieftină metodă să ajungi la Londra, dar şi cea mai complicată şi lungă, deoarece trebuie să te muţi între port şi gară.

Ca o observaţie, zborul de la Bucureşti la Londra (care durează aproape 4 ore) e doar cu 25% mai scump decât zborul Paris - Londra (1h).
Rating: ★★★☆☆

Cazare
Londra e un oraş enorm, cu mii de hoteluri şi hosteluri. Totuşi, dacă nu rezervi din timp, vei avea probleme în a găsi cazare ieftină. Noi am stat la Charlie’s Bed and Breakfast, un hotel micuţ din nordul Londrei,recomandat de predecesorii noştri de la Supelec. Am avut o cameră confortabilă, cu cuverturi cât se poate de "old-fashion" şi geamuri colorate :) Hotelul era curat şi găseai o sumedenie de informaţii turistice lângă recepţie. Singura problemă era cu baia, deoarece geamul ăla nu se închidea niciodată complet.

Notă: ★★★★☆

Muzee
Muzeele publice sunt multe şi gratuite în Londra. Lângă faimosul magazin Harrods se găsesc un muzeu de artă, muzeul ştiinţei şi muzeul de istorie naturală.

Datorită lipsei de timp nu am vizitat decât Muzeul Ştiinţei - 6 etaje de expoziţii, jocuri şi machete 1:1 legate de ştiinţă şi tehnică. Cei interesaţi pot afla orice de la ce se găseşte pe fundul Tamisei până la cum arăta modulul lunar al misiunilor Appolo. Super tare! :)

Nu puteam rata nici British Museum. Eu personal doream să-l compar cu Luvrul, dar mi-am dat seama repede că este imposibil. În Luvru operele de artă din aceeşi perioadă sunt grupate, pe când British Museum le grupează după locul unde au fost create. Ne-am plimbat o zi întreagă prin muzeu, dar tot am avut senzaţia că mergem prea repede şi am şi ratat nişte camere. Dacă aveţi timp, alocaţi 2 zile pentru British Museum.

DSC02569DSC02585
Notă: ★★★★☆

De văzut

Sunt multe de văzut în Londra. Puteţi începe cu o plimbare pe malurile Tamisei, apoi urcaţi în London Eze pentru o vedere aeriană a capitalei britanice. De acolo puteţi alege ce vreţi să vedeţi. Noi ne-am limitat la Big Ben, palatul Buckingham (inclusiv schimbarea gărzii) şi câteva străzi cu magazine.

DSC02510DSC02683
Notă: ★★★☆☆

Alternative
Din Paris se poate ajunge uşor în majoritatea capitalelor occidentale: Berlin, Madrid, Luxembourg, Bruxelles, Amsterdam… este doar o problemă de alegere.

Notă finală: ★★★½☆

Legături

Niciun comentariu: