26 septembrie 2012

Prin est către vest (2): Avioane și muzee

IST-IAD cu Airbus 340
Top: Layoutul 2-4-2 e perfect când stai pe laterale
Flop: Cutia pentru IFE n-are ce căuta sub scaun


După cum ziceam în episodul trecut, am ajuns la aeroport și m-am dus glonț la poarta de îmbarcare. Acolo erau niște "Dorei" de la o firmă de securitate care făceau screeningul cerut de Unchiul Sam în locul celor de la Turkish. Ca și altora de pe a.net și din alte părți, mi s-au părut nesimțiți și plini de ei. Mi-au cerut mai multe invitații, rezervări la hotel, print după itinerariu etc. decât când am luat viza. Lipsindu-mi o bună parte din ele (se pare că voiau hârtii cu ștampilă, n-au auzit probabil de e-ticket sau rezervări prin email) a durat ceva până a vorbit cu vreo 3 șefi, dar în cele din urmă m-au lăsat să urc în primul meu A340, de unde pot să mă uit de sus la cei din jurul meu:


IMG_9731 by strainu, on Flickr

Parc-aș fi stat pe marginea aripii:


IMG_9733 by strainu, on Flickr

Și aici, ca și la zborul dinspre București aveai loc să-ți întinzi picioarele. Din păcate doar într-o parte, o treime din spațiu fiind ocupat de ceea ce am presupus că e cutia pentru IFE.


IMG_9754 by strainu, on Flickr

În rest, cam înnorat, n-am decât poze cu mâncarea. Bunicică, doar raviolli erau uscați rău. Piureul de vinete din prima poză a fost în schimb genial. De remarcat tacâmurile din metal - nu le-o fi fost frică de vreun atac terorist?


IMG_9740 by strainu, on Flickr


IMG_9748 by strainu, on Flickr

După 11 ore al naibii de lungi (vecina de scaun a dormit aproape tot timpul, așa că am ieșit rar să-mi dezmorțesc picioarele), am putut să strig "Potomac la orizont!"

IMG_9758 by strainu, on Flickr

Aeroportul din Washington se remarcă prin alinierea militară a terminalelor între care nu se circulă decât cu metroul, nu se poate ajunge pe jos...

IMG_9759 by strainu, on Flickr

...și prin scările-autobuz pe care le mai văzusem în copilărie în Montreal (cea din poză ne-a urmărit până la locul de parcare). Mai multe poze în topicul despre aeroport.

IMG_9760 by strainu, on Flickr

Imigrarea s-a făcut relativ rapid, dar până am ajuns în oraș se făcuse seară (cel puțin pentru noi ăștia din Europa) așa că de-abia am doua zi am ieșit la pozat.

De stat am stat la Hostelling International D.C., într-o cameră de 10 persoane - o alegere groaznică atunci când ai get lag, dar na, calul de dar... Oricum, hotelurile în D.C. sunt groaznic de scumpe, cred că mai rău decât în Singapore așa încât a trebuit să mă mulțumesc cu mai puțin.


Washington Public Library by strainu, on Flickr


Casa Albă by strainu, on Flickr


IMG_9773 by strainu, on Flickr

Am stat ceva să pozez drăcoveniile astea, încercând să ignor protestatara care zbiera de una singură ceva despre sfârșitul lumii sub privirile a doi agenți Secret Service care încercau simultan să agațe niște turiste Smile


IMG_9776 by strainu, on Flickr

Poșta veche

IMG_9785 by strainu, on Flickr

În a doua seară am participat la o recepție la ultimul etaj al Newseum (muzeul presei sau ceva de genul). Oameni interesanți și priveliști rare într-un oraș plin de clădiri înalte (nu zic zgârie-nori, o să vedeți voi de ce). Castelul Smithsonian...

IMG_9796 by strainu, on Flickr

...și Capitoliul. Dacă mai vreți, mai am câteva.

IMG_9797 by strainu, on Flickr

Zilele următoare le-am petrecut mai mult în întâlniri, dar tot am apucat să merg la Biblioteca Națională, să văd minunăția de rotondă. Din păcate condițiile sunt mai puțin decât ideale (cred că trebe să ai vreo 2m ca să vezi calumea prin geamul de sticlă din spatele unei balustrade extrem de late), iar singura poză pe care am făcut-o a dispărut în mod misterios din aparat (asta dacă nu cumva am visat că am făcut-o; deh, jet-lagged)

Science is organized knowledge by strainu, on Flickr


IMG_9809 by strainu, on Flickr


IMG_9813 by strainu, on Flickr


IMG_9819 by strainu, on Flickr


O altă recepție (mă rog, oficial le zicea "workshops", dar mâncarea și băutura erau prezente în cantități... americane) a fost la muzeul de istorie naturală. Nu credeam c-o să ajung vreodată să zic asta, dar mi-a plăcut mai mult Antipa (deși e mult mai mic). Nu am realizat la vremea respectivă, dar retrospectiv mă gândesc că reacția mea a fost cauzată de diferențele de abordare dintre muzeele din Europa și cele din America. Mai mult despre asta în episodul New York, deocamdată să zicem că muzeul ăsta se baza prea mult pe reconstrucții și prea puțin pe animale reale.

Echivalentul dinozaurului de la Antipa

IMG_9846 by strainu, on Flickr

E prima dată când văd un leu cu păr la sub-braț (sau e sub-picior?).

IMG_9851 by strainu, on Flickr

Șpagat FTW!

IMG_9855 by strainu, on Flickr

Așa împăiată cum era, mi-a cam fost frică de vulpea asta zburătoare:

IMG_9859 by strainu, on Flickr

Ah, aveau și ei dinozaur...

IMG_9874 by strainu, on Flickr

Un pic dezamăgit de ce văzusem pe acolo, am luat-o la picior pe National Mall (pentru cei - ca mine - care nu știu cu ce se mănâncă, e un parc lung de câțiva km și mărginit cu muzee și monumente) spre monumentul lui Washington. Teoretic, e *the* place de unde să te uiți peste oraș. Practic, e închis după ce a fost zdruncinat serios de un cutremur care în București de-abia ar fi luat în seamă.


Washington Memorial by strainu, on Flickr

Tot învârtindu-mă pe acolo, am observat că e cam zgomot, și nu de la mașini, ci de la avioanele care vin spre aeroportul Ronald Reagan. Peluza de lângă monument, fiind puțin ridicată, e probabil cel mai bun loc de spotting din oraș. Partea proastă e că îți cam trebuie un zoom baban. Mai multe poze pe topicul aeroportului.


IMG_9890 by strainu, on Flickr


IMG_9891 by strainu, on Flickr

Și dacă tot ajungeți pe-acolo să faceți poze la avioane, nu uitați să vă uitați și în jos...

Monumentul by strainu, on Flickr

...apoi spre dreapta...

IMG_0242 by strainu, on Flickr

Un pic mai mult...

IMG_0243 by strainu, on Flickr

Și mai mult...

IMG_0244 by strainu, on Flickr

Hmmm, oare nu-i nimeni acasă?

Nu-i nimeni acasă? by strainu, on Flickr

...ah, cred că vine acum

IMG_0161 by strainu, on Flickr

Eh, hai să mai facem un sfert de tur până nu apar băieții cu ochi albașțri:

Capitoliu de la monumentul Washington by strainu, on Flickr

Deja m-a apucat amețeala, așa că mă opresc aici din învârtit și povestit*. Mai încolo despre Marele Măr și poate despre zborul de întoarcere.

*disclaimer: dacă ați fost atenți, ați observat că micul tur panoramic a fost făcut în mai multe zile și din poziții oarecum diferite. Oricum, priveliștea de la monumentul Washington e superbă.

Niciun comentariu: