17 septembrie 2012

Vacanță în Asia (6): Pe drumul de întoarcere

Și ultima bucată din poveste. Începem cu Victoria Peak, acolo unde rămăsesem data trecută:

Asiaticii au ce au cu clădirile în formă de navă

IMG_6118 by strainu, on Flickr


IMG_6107 by strainu, on Flickr

Sus era destul de clar...

IMG_6124 by strainu, on Flickr

...mai jos în schimb smog

IMG_6149 by strainu, on Flickr


IMG_6125 by strainu, on Flickr


IMG_6134 by strainu, on Flickr


IMG_6137 by strainu, on Flickr

înapoi la tramvai:

IMG_6157 by strainu, on Flickr


IMG_6159 by strainu, on Flickr


IMG_6161 by strainu, on Flickr

Tipicari obsedați de ordine și disciplină:

IMG_6173 by strainu, on Flickr

La muzeul ceaiului erau expuse lucrările de la concursul anual de seturi de ceai. Unele erau chiar wow:


IMG_6237 by strainu, on Flickr


IMG_6245 by strainu, on Flickr

Bila asta era un fel de "buletin hidrologic"...marca ora exactă pentru navele din port.


IMG_6287 by strainu, on Flickr

Dar erau chestii mai interesante prin zonă...gen un heliport Smile



IMG_6285 by strainu, on Flickr

Sau fostul turn al gării, lângă la fel de vechiul Star Ferry.


IMG_6314 by strainu, on Flickr


IMG_6325 by strainu, on Flickr

Mergem mai departe către Walk of Fame. În afară de Bruce Lee și Jackie Chan, nu știam niciun nume Very Happy

IMG_6398 by strainu, on Flickr

Eram chiar sub traiectoria de decolare de la HKG:

IMG_6396 by strainu, on Flickr


IMG_6404 by strainu, on Flickr


IMG_6407 by strainu, on Flickr

Mai apoi am mers să cumpărăm cadouri... în Ladies Market. Imaginați-vă o "Europa" stradală întinsă pe vreo 4 cvartale. Am ieșit de acolo cu capul țiuind și cu hotărârea fermă să-i ar una următorului care mi-ar fi propus "fut masaaaaje"

IMG_6441 by strainu, on Flickr

Nici grădina Nai Lin nu m-a impresionat:


IMG_6469 by strainu, on Flickr


IMG_6499 by strainu, on Flickr


IMG_6523 by strainu, on Flickr

Un Thai ratăcit...

IMG_6508 by strainu, on Flickr

Peste Golden Bauhinia am trecut repede, era plin de grupuri de chinezi chiar și la 10 seara.


IMG_6581 by strainu, on Flickr


Centrul de conferințe by strainu, on Flickr


IMG_6557 by strainu, on Flickr


IMG_6618 by strainu, on Flickr


În penultima zi am vizitat sudul insulei - Aberdeen și Ocean Park. Voiam să mai ajungem și în Stanley, dar programul autobuzelor era potrivnic. La Aberdeen nu era nimic de făcut în afară de o plimbare cu jonca, dar pe care am evitat-o din pricina amintirilor din Macao Very Happy


IMG_6676 by strainu, on Flickr

Ocean Park e o combinatie de Disneyland cu un acvariu și zoo (da, iar Razz) Flashul era interzis, dar chinezilor nu le păsa prea mult. Cel puțin 3 poze le-am făcut la flashul altora Very Happy

Nemo! by strainu, on Flickr


IMG_6753 by strainu, on Flickr


IMG_6758 by strainu, on Flickr


IMG_6768 by strainu, on Flickr


IMG_6773 by strainu, on Flickr


IMG_6789 by strainu, on Flickr

Și aici aveau panda, dar era mult mai dezorganizat ca la Macao:

IMG_6799 by strainu, on Flickr

De fapt, chiar 2 feluri de panda, nu doar Panda gigant:

IMG_6823 by strainu, on Flickr


Vidre by strainu, on Flickr

în drum spre cea de-a doua parte a parcului. Sunt două părți complet separate, legate prin telegondolă și metrou (stilizat în Nautilus)


IMG_6897 by strainu, on Flickr


IMG_6967 by strainu, on Flickr


Meduze dansatoare:

IMG_6956 by strainu, on Flickr

Ultima zi a marcat plimbarea pe insula Lantau. Mare greșeală am făcut că am lăsat-o pe duminică, în weekend prețul transportului pe insulă se dublează! Până la Buda gigant se poate ajunge cu o altă telegondolă, dar coada era cam cât 10 alimentare pe vremea lui Ceaușescu, așa că am luat autobuzul:


IMG_7006 by strainu, on Flickr


IMG_7010 by strainu, on Flickr

O fi băut zeul? Sau fotograful? drunken


IMG_7055 by strainu, on Flickr

Și mănăstirea de la poalele lui Budha:


IMG_7051 by strainu, on Flickr


IMG_7082 by strainu, on Flickr

Mai departe am luat autobuzul spre Tai O, "a true fishermen village", după cum îl lăuda Lonely Planet. N-am fost dezamăgiți, tot centrul e o imensă piață de pește care pute de te duci în lume (chiar mai rau decât la hawker centre)


IMG_7090 by strainu, on Flickr

Noi am ajuns la reflux, casele pe piloni erau de fapt pe pământ și în loc de apă am văzut doar crustacee


IMG_7100 by strainu, on Flickr


IMG_7126 by strainu, on Flickr

La întoarcere am luat ferryul din Kowloon până pe insulă și am coborât vizavi de magazinul Apple. Dați clic, merită Smile



IMG_7221 by strainu, on Flickr

Aglomerația e mai mult decât explicabilă dacă realizezi că în Hong Kong ești un nimeni dacă n-ai geantă Samsonite, telefon iPhone și eventual un iPad. Am observat chiar că la ei Blackberry e telefonul adolescenților rebeli, nu al oamenilor de afaceri.


Hong Kong - Moscova - Roma

Întoarcerea a fost zbor de zi, așa că am putut să fac poze. Mai multepe Flickr, aveți linkul la sfârșitul acestui post.

IMG_7225 by strainu, on Flickr


IMG_7258 by strainu, on Flickr


Duck by strainu, on Flickr


IMG_7274 by strainu, on Flickr


IMG_7275 by strainu, on Flickr


IMG_7287 by strainu, on Flickr


IMG_7292 by strainu, on Flickr


IMG_7328 by strainu, on Flickr

La Moscova era deja seară, așa că nu știu ce avion m-a adus la Roma. Am încercat să întreb unul din membrii echipajului dar mi-a răspuns "No, no" pe un ton de parcă aș fi întrebat-o unde stă Putin. Oricum, avionul era plin doar 25%.

În ultima zi a excursiei aveam de omorât vreo 5 ore până la plecarea Blue Air-ului, așa că am zis să stăm la coada kilometrică de la Vatican. Deși foarte lungă, coada se mișca repede, așa ca în jumătate de oră eram înauntru. Concluzia a fost foarte bine exprimată de jumătatea mea: "aștia chiar au băgat bani aici" Very Happy


IMG_7350 by strainu, on Flickr


IMG_7357 by strainu, on Flickr


IMG_7358 by strainu, on Flickr


IMG_7377 by strainu, on Flickr


IMG_7406 by strainu, on Flickr


IMG_7422 by strainu, on Flickr


IMG_7453 by strainu, on Flickr


IMG_7462 by strainu, on Flickr

În sfârșit, în drum spre casă, cu YR-BAG, ca și la venire:


YR-BAG by strainu, on Flickr

Overall, au fost 17 zile foarte interesante. M-aș întoarce peste tot cu plăcere, mai ales în Macao. 

Pozele le-am cam pus pe toate pe blog. Dacă vreți să le vedeți grupate, sunt disponibile la http://www.flickr.com/photos/strainu/sets/72157627867413461/

Rating final: ★★★★½

Niciun comentariu: