10 septembrie 2012

Vacanță în Asia (3): Macao, prima zi

Data trecută v-am povestit despre zborul spre Hong Kong și cazarea din Macao. Hai să vedem azi ce e de făcut prin acest oraș de 600.000 de locuitori.

Primul lucru care te izbește în Macao e clima și mirosul. Nu e foarte cald, dar umiditatea e foarte mare, ceea ce înseamnă că nu prea poți să respiri. Și dacă mai ești pe o stradă cu multe restaurante cu meniu exclusiv în chineză și din care iese un miros de prajeală stătută.... șoc cultural garantat Very Happy După primele 2 ore nu ne doream decât să fim înapoi în Europa.

Însă după ce îți recâștigi suflul și începi să te uiți în jur, observi câteva detalii care s-ar părea că sunt specifice Chinei urbane de azi:

- reclame și magazine de lux la tot pasul

IMG_4054 by strainu, on Flickr

- zgârie de nori care de care mai ciudați (aici Hotel Lisboa)

IMG_4062 by strainu, on Flickr

- monumente puține, dar bine întreținute și exploatate

IMG_4057 by strainu, on Flickr


IMG_4056 by strainu, on Flickr

După plimbarea de voie din prima seară, am zis să cerem ceva sfaturi de la localnici, adică de la recepția hotelului. Copiii de acolo sunt foarte binevoitori și ne-au dat o grămadă de sfaturi, ba chiar și bilete gratis la Macau Museum.

Un eveniment funny a fost când o fată ne-a sfătuit să vizităm The Venetian: "they've got a real copy of Venetia there". Prietena mea i-a replicat că probabil n-o să facem asta, fiindcă am fost deja în Veneția, Italia. Reacția tipei a fost genială: a zis doar "OOOO...the real Venice" și a rămas cu gura căscată și ochii mari. Very Happy Cunoșteam privirea aia... așa mă uitam și eu la cei care fuseseră deja în Asia. Bănuiesc că toți vrem s-ajungem cât mai departe...

În cele din urmă am hotărât să mergem la ursuleții panda. Aceștia sunt într-un parc zoologic gratuit, plătind doar intrarea în habitatul urșilor.

La intrare era expus CS-RIG, care a zburat în anii '70 din Portugalia până în Macao și s-a prăbușit la întoarcere deasupra Chinei. Din păcate n-am putut să găsesc nimic despre asta pe net. Avionul a fost apoi donat celor din Macao care l-au refăcut și l-au expus prin diverse locuri.


IMG_4108 by strainu, on Flickr


IMG_4109 by strainu, on Flickr


IMG_4113 by strainu, on Flickr

Și acum ursuleții...


IMG_4129 by strainu, on Flickr

În poze par mari, dar de fapt n-au mai mult de 1,5m înălțime și sunt cam cât un om grăsuț, nu obez.


IMG_4135 by strainu, on Flickr


IMG_4141 by strainu, on Flickr

Tipa de la hotel ne avertizase că după ce primesc mâncare devin leneși, dar am avut noroc. Femelei îi mai era foame...


IMG_4154 by strainu, on Flickr


IMG_4160 by strainu, on Flickr


IMG_4166 by strainu, on Flickr


IMG_4168 by strainu, on Flickr


IMG_4173 by strainu, on Flickr


IMG_4182 by strainu, on Flickr


IMG_4183 by strainu, on Flickr


IMG_4189 by strainu, on Flickr


IMG_4197 by strainu, on Flickr


IMG_4202 by strainu, on Flickr


IMG_4203 by strainu, on Flickr

Deși par greoi, de fapt sunt foarte buni la mâncat bambus. Iau tija ca oamenii, dau coaja la o parte și de-abia apoi mănâncă miezul: http://www.youtube.com/watch?v=b3hkJysmdl8

Am trecut apoi la alte animale. Din păcate cuștile erau foarte dese, nu prea au ieșit toate pozele așa cum îmi doream.


IMG_4243 by strainu, on Flickr


IMG_4245 by strainu, on Flickr


IMG_4251 by strainu, on Flickr


IMG_4256 by strainu, on Flickr


IMG_4258 by strainu, on Flickr


IMG_4262 by strainu, on Flickr


IMG_4271 by strainu, on Flickr


IMG_4273 by strainu, on Flickr


IMG_4123 by strainu, on Flickr


IMG_4221 by strainu, on Flickr


IMG_4227 by strainu, on Flickr

Primata de mai jos era foarte zgomotoasă dacă nu avea spectatori la salturile ei prin cușcă:


IMG_4231 by strainu, on Flickr

În schimb dacă te apropiai... Shocked

IMG_4232 by strainu, on Flickr

Nu vă spun ce făcea ăsta micu, dați zoom și ghiciți Razz


IMG_4237 by strainu, on Flickr

După zoo, am fost la plajă (da, au și ei plajă, dar neagră). Acolo am sărit de pe niște pietre pe ceea ce părea o bucată de nisip, dar s-a dovedit a fi un fel de nămol cleios. Păcat că n-am poze cu mine după ce-am ieșit, arătam de milioane. No


IMG_4277 by strainu, on Flickr

Traficul din port făcea imposibilă bălăceala, dar erau salvamari


IMG_4275 by strainu, on Flickr

La întoarcerea în oraș am văzut din autobuz și vestitul Venetian


IMG_4294 by strainu, on Flickr


IMG_4314 by strainu, on Flickr


Un templu de lângă hotel by strainu, on Flickr


IMG_4323 by strainu, on Flickr

Despre ziua a doua mai încolo.

Niciun comentariu: